Головна » Статті » Мої статті |
Тунік С.Г. вчитель музичного мистецтва ЗОШ І-ІІІ ст. №22 м.Кіровоград Урок №24 Епіграф до уроку: «Музика повинна висікати вогонь із людської душі.»
Людвіг ван Бетховен
Тема: СИМФОНІЧНА МУЗИКА.
Мета: на прикладі «Симфонії №5» Л. ван Бетховена показати втілення мужніх, героїчних мотивів, образу боротьби та перемоги людини над долею; дати визначення поняття «симфонія»; поглибити знання про творчість Л. ван Бетховена; формувати вміння логічно та аргументовано висловлювати свої думки щодо прослуханої та виконаної музики; розвивати інтерес до шедеврів світової класичної музики; виховувати шанобливе ставлення до творчості Л. ван Бетховена.
Музичний матеріал: Л. ван Бетховен «Симфонія №5» (І частина) - слухання; п’єси «Екосез» та «Менует» - фізкультхвилинка; відео «Мініатюра на тему Симфоніїї №5» - перегляд;«Зелене слоненя» муз. І. Кириліної, сл. О.Вратарьова – ознайомлення та розучування; фр. з повісті А.Згорж «Один проти долі».
Обладнання: музичний інструмент; ТЗН; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок-поглиблення теми.
Хід уроку 1. Організаційний етап уроку. Учні входять до класу під звучання «Симфонії №5» (І частина) Л. ван Бетховена. Музичне вітання.
2. Актуалізація музичних вражень, досвіду учнів. Запитання до учнів. Яка музика прозвучала на початку уроку? 3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Це – Людвіг ван Бетховен.
Життя видатного митця було сповненим важких випробувань. Утративши слух, позбавлений можливості чути й спілкуватися, самотній Бетховен пише свою знамениту «Симфонію №5». Розпочинається твір короткою могутньою і грізною темою. «Так доля стукає у двері»,— зазначав про неї композитор. Вона пронизує всю музичну тканину симфонії, є основою стрімкої та схвильованої головної теми першої частини симфонії, тривожною тінню супроводжує світлу, ніжну, наспівну побічну тему. Під час Великої Вітчизняної війни саме ця симфонія допомагала людям зберігати душевну рівновагу і людську гідність.
Людвіг ван Бетховен — великий німецький композитор, представник Віденської класичної школи. Усе життя видатного музиканта було сповнене тяжкими випробуваннями та мужньою боротьбою. Людвіг народився в дуже бідній, майже нужденній родині. Першим учителем хлопчика став його батько – людина брутальна і жорстока. Він хотів зробити з сина „другого Моцарта”, змушував його займатися музикою навіть ночами. Такими важкими були перші кроки Бетховена у світі мистецтва, яке невдовзі стало його найдорожчою цінністю і найбільшою любов'ю у житті.
Сьогодні ми прослухаємо першу частину симфонії № 5 Бетховена. Вона розпочинається короткою, могутньою і грізною темою. «Так доля стукає у двері», — говорив про неї композитор.
4. Слухання. Перша частина «Симфонії № 5» Л. Бетховена
Який характер музики? Відомості про смерть Л. Бетховена і пам’ятник 5. Музична фізкультхвилинка.
Учні виконують музичну зарядку під звучання танцювальних п’єс «Екосез» та «Менует». Імпровізація рухів довільна.
Розспівування. Розучування пісні Пісня «Зелене слоненя» 1. На острові Лабемба, В затоці Балабемба, Жили собі звичайні Співаючі слони.
Жили собі та й годі, Співали при народі, А вранці при нагоді Розказували сни. Приспів: Бем-ба ла бем-ба Бем-ба ла бем-ба Бем-ба ла бем-ба ба.
2. Прийшла зима на острів, А там зима – це дощик, Холодний довгий дощик, Небесний водограй.
Але слонові сухо, Бо два слонячі вуха – Великі парасольки: Накрийся і співай! Приспів.
3. Набридло зимувати, Під вухами співати, Одна єдина думка У кожного слона:
Коли ж це сонце вийде, Коли ж нарешті прийде, Зелена і весела Танцююча весна. Приспів.
4. І сонечко заграло, Веселка запалала, Й на чисте поле вийшло Зелене слоненя.
Чому ж це ти зелене? Навіщо ти зелене? Для чого ти зелене? Тому що я – весна!!! Приспів.
1. Позначте правильне твердження Симфонія – це парний бальний танець;
2.Закінчіть речення. П’яту симфонію Л.Бетховена пронизує… Тема вальсу
3.Одна з головних тем у творчості Л.Бетховена Боротьба особистості за справедливість
Оцінювання активності, музично-творчої діяльності учнів на уроці.
Підсумок уроку:
Що ви виносите і залишите з собою назавжди з нашого уроку? (відповіді учнів) - За свою долю потрібно боротися, як це робив Бетховен. - Виховувати в собі протидію до будь-яких життєвих ситуацій, силу волі. - Музика має невичерпні можливості у вираженні почуттів людини. - Захоплююча музика, сильний герой - це прекрасно. Я погоджуюся з вашими думками і радію, що музика «Симфонії №5» захопила вас. Бажаю всім бути сильними , уперто переборювати всі труднощі і наполегливо йти до своєї мети. Бетховен мав гордий і незалежний характер і був переконаний, що розум, талант і працьовитість вищі за багатство та знатне походження.
Домашнє завдання: повторити вивчений матеріал. Слухання музики.
Учні виходять із класу у супроводі звучання фрагмента симфонії №5 Л.Бетховена.
| |
Переглядів: 902 | |
Всього коментарів: 0 | |