Головна » Статті » Мої статті |
Управління освіти і науки України Загальноосвітня школа І - III ступенів №4 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
Розробка уроку на тему: «Різновиди професійної музики» з музичного мистецтва для 5 класу
Вчитель: Білобабченко Н. О.
м. Кіровоград, 2014 р. Тема: Різновиди професійної музики. Пісня «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретіті та Лучано Паваротті – слухання. А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року» - слухання. В. Островський «Зимова пісенька» - виконання. І. Левітан «Ліс узимку» - споглядання. Мета: сформувати в учнів цілісні уявлення про різновиди професійної музики, розвивати творчу уяву, фантазію, вокально-хорові навички, виховувати любов до мистецтва, різновидів професійної музики, естетичний смак учнів. Завдання: навчальні: ознайомити учнів із поняттям «концерт», «вокальна музика», «дисконт», «професійна музика», «інструментальна». Закріпити елементарні знання про творчість відомих співаків Р. Лоретті та Лучано Поворотті, композитора Антоніо Лучіо Вівальді; Технічне оснащення: проекційний екран DVD – диск з відео, портрет композитора А. Вівальді, італійських співаків Поворотті та Лоретті, підручник Л. І. Кондратової «Музичне мистецтво», 5 клас. Музичний інструмент – фортепіано, музичний репертуар – А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року». Пісня «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті. Фрагменти інструментальної музики: сольної, ансамблевої, оркестрової, пісня «Зимова пісенька» В. Островського. Тип уроку: комбінований Хід уроку Організаційний момент. Музичне вітання: «Добрий день Вам, добрий день..» Діти, пісні, що створюють композитори, належать до якої музики? Оголошення теми та мети уроку. (слайд 1) Слово вчителя Діти, сьогодні у нас цікавий і незабутній урок. Ми рушаємо у мандрівку Країною професійного музичного мистецтва – Італію. Ця країна відомих на весь світ оперних співаків, композиторів: А. Вівальді, Р. Лоретті, Лучано Паваротті. Відео про країну Італію (слайд 2). В країні Італії нас зустрічають кореспонденти –музикознавці. Мотивація навчальної діяльності учнів. Виступи учнів-кореспондентів із підготовленим домашнім завданням. I учень-кореспондент Привіт! Шістдесят років тому в Італії жив хлопчик. Його звали Робертіно Лоретті. Хлопчика обожнював увесь світ! Як це сталося? Талановитий шестирічний Робертіно співав у церковному хорі. Тембр його голосу був настільки унікальним, що незабаром його назвали «золотим». Коли Робертіно виповнилося вісім років, він уже співав нарівні з дорослими у Римському оперному театрі. Якось хлопчика почув датський імпресаріо і вирішив зробити з нього справжню зірку. Життя юного Лоретті закрутилося, мов у калейдоскопі: численні гастролі, платівки мільйонними тиражами. Свою пісенну кар’єру хлопець розпочав у 13 років і побував у США, Канаді, Росії, Японії, Австралії. Платівка з піснею «O sole mio» принесла йому славу «Золотого голосу» у цілому світі. Виступ II учня-кореспондента Інший видатний оперний співак XX, італієць Лучано Поворотті – був володарем блискучої вокальної техніки. Вражають його чистий проникливий голос, широта діапазону, плавність переходу від одного регістру до іншого. У репертуарі знаменитого тенора налічувалася велика кількість оперних партій. Він виступав на найкращих оперних сценах світу. Проте з часом театральна сцена поступилася концертній естраді, яка також стала «тісною» для Майстра. Його виступи на стадіонах (соло і разом з колегами, друзями, збирали багатотисячні аудиторії. Однією з таких подій в оперному житті став виступ трьох знаменитих тенорів сучасності – Пласідо Домінго, Хосе Коррераса, Лучано Поворотті. Слово вчителя Діти, як називається музика, призначена для виконання голосом, солістом, ансамблем із кількох співаків Вокальна музика (слайд 3). Дискант – високий дитячий голос переважно у хлопчиків зі специфічним звучанням. IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу. Сприймання музики та інтерпретація прослуханих творів. Прослухайте «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті. (слайд 4). В перекладі «O sole mio» означає «О мое сонце»: Какая прекрасная вещь день и сонце!..Это спокойный воздух после бури…Свежий ветерок кажется теперь уже праздником… Какая прекрасная вещь день и сонце!.. Но это другое солнце То более красивое, Мое солнце, оно отражается в тебе.. оно отражается в тебе!
Слово вчителя - Діти, проаналізуйте пісню «O sole mio» за таким планом: 1. Визначте характер пісні. Що в ній є особливим? 2. Як звучить пісня у виконанні відомих італійських співаків Робертіно лоретті та Лучано Паваротті? В чому полягає різниця? 3. Охарактеризуйте «золотий голос» італійського хлопчика, підібравши відповідні слова. 4. Чому, на вашу думку, ця пісня стала надзвичайно популярною? Робота в групах: Чотири групи працюють над своїм запитанням. Виступи спікерів груп. Слово вчителя Діти, з яким різновидом професійної музики познайомились на уроці? Вокальною. Вона буває сольною (грає один інструмент), ансамблевою (звучить декілька інструментів) та оркестровою (виконує оркестр). Слайд 5 Професійна музика Інструментальна: соло, дует, тріо; Вокальна: соло, дует, тріо; Слово вчителя Слайд 6 Антоніо Лучіо Вівальді – італійський композитор, скрипаль-віртуоз, педагог, священник. Автор численних опер, кантат, ораторій, творець жанру сольного інструментального оркестру. Слайд 7 Концерт – великий віртуозний за характером музичний твір, написаний для одного інструмента в супроводі оркестру або ансамблю. Кожен концерт А. Вівальді із циклу «Чотири пори року» складається з трьох частин відповідно до кількості місяців. Окрім того, всі концерти композитор супроводжує сонетами. Існує думка, що автором віршів є він сам. Діти, яка зараз пора року? Прослухаємо А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року». Проаналізуйте цей твір за таким планом: Слайд 8 Які музичні інструменти виконують твір? Слайд 9 Живописний твір І. Левітана «Ліс узимку». Відповіді учнів. Фізкультхвилинка. Вправа для розвитку м’язів дихального апарату «Улюблені мамині парфуми» (вдихаємо і видихаємо) Вокально-хорова робота. 1). Розспів. 2). Виконання пісні В. Островського «Зимова пісенька» Прослухайте мелодію пісні ще раз та уявіть себе хореографами. Придумайте танцювальні рухи і виконайте під музику пластичну імпровізацію. 3). Ритмічні вправи. V. Рефлексія уроку. - Діти, складіть тестові завдання із вивченої теми. - Пригадайте, яку музику називають вокальною, а яку інструментальною? - У чому полягає різниця між різновидами професійної музики? - Чому Робертіно Лоретті називали «золотим голосом»? - Хто такий А. Вівальді? - З якими видами мистецтва познайомились на уроці? Презентація тестових завдань учнів. VI. Оцінювання. VII. Домашнє завдання: виберіть із літературного тексту пісні «Зимова пісенька» В. Островського чотири рядки, які вам найбільше сподобались, і намалюйте до них малюнки. Наприклад: «Білим пухом вкрилось поле, посріблилася земля. На вікні мороз узори розмальовує щодня». Передайте зимовий настрій у своїй творчій роботі.
Управління освіти і науки України Загальноосвітня школа І - III ступенів №4 Кіровоградської міської ради Кіровоградської області
Розробка уроку на тему: «Різновиди професійної музики» з музичного мистецтва для 5 класу
Вчитель: Білобабченко Н. О.
м. Кіровоград, 2014 р. Тема: Різновиди професійної музики. Пісня «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретіті та Лучано Паваротті – слухання. А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року» - слухання. В. Островський «Зимова пісенька» - виконання. І. Левітан «Ліс узимку» - споглядання. Мета: сформувати в учнів цілісні уявлення про різновиди професійної музики, розвивати творчу уяву, фантазію, вокально-хорові навички, виховувати любов до мистецтва, різновидів професійної музики, естетичний смак учнів. Завдання: навчальні: ознайомити учнів із поняттям «концерт», «вокальна музика», «дисконт», «професійна музика», «інструментальна». Закріпити елементарні знання про творчість відомих співаків Р. Лоретті та Лучано Поворотті, композитора Антоніо Лучіо Вівальді; Технічне оснащення: проекційний екран DVD – диск з відео, портрет композитора А. Вівальді, італійських співаків Поворотті та Лоретті, підручник Л. І. Кондратової «Музичне мистецтво», 5 клас. Музичний інструмент – фортепіано, музичний репертуар – А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року». Пісня «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті. Фрагменти інструментальної музики: сольної, ансамблевої, оркестрової, пісня «Зимова пісенька» В. Островського. Тип уроку: комбінований Хід уроку Організаційний момент. Музичне вітання: «Добрий день Вам, добрий день..» Діти, пісні, що створюють композитори, належать до якої музики? Оголошення теми та мети уроку. (слайд 1) Слово вчителя Діти, сьогодні у нас цікавий і незабутній урок. Ми рушаємо у мандрівку Країною професійного музичного мистецтва – Італію. Ця країна відомих на весь світ оперних співаків, композиторів: А. Вівальді, Р. Лоретті, Лучано Паваротті. Відео про країну Італію (слайд 2). В країні Італії нас зустрічають кореспонденти –музикознавці. Мотивація навчальної діяльності учнів. Виступи учнів-кореспондентів із підготовленим домашнім завданням. I учень-кореспондент Привіт! Шістдесят років тому в Італії жив хлопчик. Його звали Робертіно Лоретті. Хлопчика обожнював увесь світ! Як це сталося? Талановитий шестирічний Робертіно співав у церковному хорі. Тембр його голосу був настільки унікальним, що незабаром його назвали «золотим». Коли Робертіно виповнилося вісім років, він уже співав нарівні з дорослими у Римському оперному театрі. Якось хлопчика почув датський імпресаріо і вирішив зробити з нього справжню зірку. Життя юного Лоретті закрутилося, мов у калейдоскопі: численні гастролі, платівки мільйонними тиражами. Свою пісенну кар’єру хлопець розпочав у 13 років і побував у США, Канаді, Росії, Японії, Австралії. Платівка з піснею «O sole mio» принесла йому славу «Золотого голосу» у цілому світі. Виступ II учня-кореспондента Інший видатний оперний співак XX, італієць Лучано Поворотті – був володарем блискучої вокальної техніки. Вражають його чистий проникливий голос, широта діапазону, плавність переходу від одного регістру до іншого. У репертуарі знаменитого тенора налічувалася велика кількість оперних партій. Він виступав на найкращих оперних сценах світу. Проте з часом театральна сцена поступилася концертній естраді, яка також стала «тісною» для Майстра. Його виступи на стадіонах (соло і разом з колегами, друзями, збирали багатотисячні аудиторії. Однією з таких подій в оперному житті став виступ трьох знаменитих тенорів сучасності – Пласідо Домінго, Хосе Коррераса, Лучано Поворотті. Слово вчителя Діти, як називається музика, призначена для виконання голосом, солістом, ансамблем із кількох співаків Вокальна музика (слайд 3). Дискант – високий дитячий голос переважно у хлопчиків зі специфічним звучанням. IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу. Сприймання музики та інтерпретація прослуханих творів. Прослухайте «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті. (слайд 4). В перекладі «O sole mio» означає «О мое сонце»: Какая прекрасная вещь день и сонце!..Это спокойный воздух после бури…Свежий ветерок кажется теперь уже праздником… Какая прекрасная вещь день и сонце!.. Но это другое солнце То более красивое, Мое солнце, оно отражается в тебе.. оно отражается в тебе!
Слово вчителя - Діти, проаналізуйте пісню «O sole mio» за таким планом: 1. Визначте характер пісні. Що в ній є особливим? 2. Як звучить пісня у виконанні відомих італійських співаків Робертіно лоретті та Лучано Паваротті? В чому полягає різниця? 3. Охарактеризуйте «золотий голос» італійського хлопчика, підібравши відповідні слова. 4. Чому, на вашу думку, ця пісня стала надзвичайно популярною? Робота в групах: Чотири групи працюють над своїм запитанням. Виступи спікерів груп. Слово вчителя Діти, з яким різновидом професійної музики познайомились на уроці? Вокальною. Вона буває сольною (грає один інструмент), ансамблевою (звучить декілька інструментів) та оркестровою (виконує оркестр). Слайд 5 Професійна музика Інструментальна: соло, дует, тріо; Вокальна: соло, дует, тріо; Слово вчителя Слайд 6 Антоніо Лучіо Вівальді – італійський композитор, скрипаль-віртуоз, педагог, священник. Автор численних опер, кантат, ораторій, творець жанру сольного інструментального оркестру. Слайд 7 Концерт – великий віртуозний за характером музичний твір, написаний для одного інструмента в супроводі оркестру або ансамблю. Кожен концерт А. Вівальді із циклу «Чотири пори року» складається з трьох частин відповідно до кількості місяців. Окрім того, всі концерти композитор супроводжує сонетами. Існує думка, що автором віршів є він сам. Діти, яка зараз пора року? Прослухаємо А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року». Проаналізуйте цей твір за таким планом: Слайд 8 Які музичні інструменти виконують твір? Слайд 9 Живописний твір І. Левітана «Ліс узимку». Відповіді учнів. Фізкультхвилинка. Вправа для розвитку м’язів дихального апарату «Улюблені мамині парфуми» (вдихаємо і видихаємо) Вокально-хорова робота. 1). Розспів. 2). Виконання пісні В. Островського «Зимова пісенька» Прослухайте мелодію пісні ще раз та уявіть себе хореографами. Придумайте танцювальні рухи і виконайте під музику пластичну імпровізацію. 3). Ритмічні вправи. V. Рефлексія уроку. - Діти, складіть тестові завдання із вивченої теми. - Пригадайте, яку музику називають вокальною, а яку інструментальною? - У чому полягає різниця між різновидами професійної музики? - Чому Робертіно Лоретті називали «золотим голосом»? - Хто такий А. Вівальді? - З якими видами мистецтва познайомились на уроці? Презентація тестових завдань учнів. VI. Оцінювання. VII. Домашнє завдання: виберіть із літературного тексту пісні «Зимова пісенька» В. Островського чотири рядки, які вам найбільше сподобались, і намалюйте до них малюнки. Наприклад: «Білим пухом вкрилось поле, посріблилася земля. На вікні мороз узори розмальовує щодня». Передайте зимовий настрій у своїй творчій роботі.
| |
Переглядів: 2731 | |
Всього коментарів: 0 | |