Неділя, 19.05.2024, 23:33
Вітаю Вас Гість | RSS
МО вителів художньо-естетичного циклу м.Кіровоград
Головна » Статті » Мої статті

Різновиди професійної музики

Управління освіти і науки України

Загальноосвітня школа І - III ступенів №4

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області

 

 

              

 

Розробка уроку

на тему:

«Різновиди професійної музики»

з музичного мистецтва

для 5 класу

 

 

                       Вчитель:

Білобабченко Н. О.                              

 

 

 

м. Кіровоград, 2014 р.

   Тема: Різновиди професійної музики.

    Пісня «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретіті та Лучано Паваротті – слухання. А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року» - слухання. В. Островський «Зимова пісенька» - виконання. І. Левітан «Ліс узимку» - споглядання.

    Мета: сформувати в учнів цілісні уявлення про різновиди професійної музики, розвивати творчу уяву, фантазію, вокально-хорові навички, виховувати любов до мистецтва, різновидів професійної музики, естетичний смак учнів.

    Завдання: навчальні: ознайомити учнів із поняттям «концерт», «вокальна музика», «дисконт», «професійна музика», «інструментальна».

Закріпити елементарні знання про творчість відомих співаків Р. Лоретті та Лучано Поворотті, композитора Антоніо Лучіо Вівальді;
Прослухати у виконанні Р. Лоретті та Лучано Поворотті «O sole mio»;
Проаналізувати за планом концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року» А. Вівальді;
Порівняти живописний твір І. Левітана «Ліс узимку» та музичний твір А. Вівальді;
Розвивальні, розвинути в учнів навички чистого інтонування мелодії в унісон, відчуття ритму, тембровий слух під час виконання пісні «Зимова пісенька» В. Островського;
Активізувати творчий потенціал учнів;
Виховні, залучати учнів до надбань професійної музики;
Виховувати в учнів музично-естетичний смак, слухацьку увагу тощо;
Підтримувати в учнів інтерес та позитивне ставлення до музики.

Технічне оснащення:

проекційний екран
ноутбук
проектор
стереосистема.

DVD – диск з відео, портрет композитора А. Вівальді, італійських співаків Поворотті та Лоретті, підручник Л. І. Кондратової «Музичне мистецтво», 5 клас.

Музичний інструмент – фортепіано, музичний репертуар – А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року».

Пісня «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті.

Фрагменти інструментальної музики: сольної, ансамблевої, оркестрової, пісня «Зимова пісенька» В. Островського.

   Тип уроку: комбінований

Хід уроку

Організаційний момент. Музичне вітання: «Добрий день Вам, добрий день..»
Актуалізація опорних знань.

Діти, пісні, що створюють композитори, належать до якої музики?
Які твори на основі українських народних пісень написав М. Глінка?
Яку, на вашу думку, музику називають професійною?

Оголошення теми та мети уроку. (слайд 1)

Слово вчителя

Діти, сьогодні у нас цікавий і незабутній урок. Ми рушаємо у мандрівку Країною професійного музичного мистецтва – Італію. Ця країна відомих на весь світ оперних співаків, композиторів: А. Вівальді, Р. Лоретті, Лучано Паваротті.

Відео про країну Італію (слайд 2). В країні Італії нас зустрічають кореспонденти –музикознавці.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Виступи учнів-кореспондентів із підготовленим домашнім завданням.

I учень-кореспондент

    Привіт! Шістдесят років тому в Італії жив хлопчик. Його звали Робертіно Лоретті. Хлопчика обожнював увесь світ! Як це сталося?

    Талановитий шестирічний Робертіно співав у церковному хорі. Тембр його голосу був настільки унікальним, що незабаром його назвали «золотим». Коли Робертіно виповнилося вісім років, він уже співав нарівні з дорослими у Римському оперному театрі.

    Якось хлопчика почув датський імпресаріо і вирішив зробити  з нього  справжню зірку. Життя юного Лоретті закрутилося,  мов у калейдоскопі: численні гастролі, платівки мільйонними тиражами. Свою пісенну кар’єру хлопець розпочав у 13 років і побував у США, Канаді, Росії, Японії, Австралії. Платівка з піснею «O sole mio» принесла йому славу «Золотого голосу» у цілому світі.

Виступ II учня-кореспондента

   Інший видатний оперний співак XX, італієць Лучано Поворотті – був володарем блискучої вокальної техніки. Вражають його чистий проникливий голос, широта діапазону, плавність переходу від одного регістру до іншого.

    У репертуарі знаменитого тенора налічувалася велика кількість оперних партій. Він виступав на найкращих оперних сценах світу. Проте з часом театральна сцена поступилася концертній естраді, яка також стала «тісною» для Майстра. Його виступи на стадіонах (соло і разом з колегами, друзями, збирали багатотисячні аудиторії.

   Однією  з таких подій в оперному житті став виступ трьох знаменитих тенорів сучасності – Пласідо Домінго, Хосе Коррераса, Лучано Поворотті.

Слово вчителя

Діти, як називається музика, призначена для виконання голосом, солістом, ансамблем із кількох співаків

 Вокальна музика (слайд 3).

     Дискант – високий дитячий голос переважно у хлопчиків зі специфічним звучанням.

   IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

Сприймання музики та інтерпретація прослуханих творів.

Прослухайте «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті. (слайд 4). В перекладі «O sole mio» означає «О мое сонце»:

Какая  прекрасная вещь день и сонце!..Это спокойный воздух после бури…Свежий ветерок кажется теперь уже праздником…

Какая  прекрасная вещь день и сонце!..

Но это другое солнце

То более красивое,

Мое солнце, оно отражается в тебе..

оно отражается в тебе!

 

 

Слово вчителя

- Діти, проаналізуйте пісню «O sole mio» за таким планом:

1. Визначте характер пісні. Що в ній є особливим?

2. Як звучить пісня у виконанні відомих італійських співаків Робертіно лоретті та Лучано Паваротті? В чому полягає різниця?

3. Охарактеризуйте «золотий голос» італійського хлопчика, підібравши відповідні слова.

4. Чому, на вашу думку, ця пісня стала надзвичайно популярною?

Робота в групах:

Чотири групи працюють над своїм запитанням. Виступи спікерів груп.

Слово вчителя

Діти, з яким різновидом професійної музики познайомились на уроці? Вокальною.
А як називається музика, призначена для виконання на музичних інструментах? Інструментальною.

Вона буває сольною (грає один інструмент), ансамблевою (звучить декілька інструментів) та оркестровою (виконує оркестр).

Слайд 5

Професійна музика

Інструментальна:

соло, дует, тріо;
ансамбль;
оркестр.

Вокальна:

соло, дует, тріо;
ансамбль;
хор.

Слово вчителя

Слайд 6

Антоніо Лучіо Вівальді – італійський композитор, скрипаль-віртуоз, педагог, священник. Автор численних опер, кантат, ораторій, творець жанру сольного інструментального оркестру.

Слайд 7

Концерт – великий віртуозний за характером музичний твір, написаний для одного інструмента в супроводі оркестру або ансамблю.

Кожен концерт  А. Вівальді із циклу «Чотири пори року» складається з трьох частин відповідно до кількості місяців. Окрім того, всі концерти композитор супроводжує сонетами. Існує думка, що автором віршів є він сам.

Діти, яка зараз пора року?
Погляньте за вікно і опишіть зимову природу.

Прослухаємо А. Вівальді.  Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року». Проаналізуйте цей твір за таким планом:

Слайд 8

Які музичні інструменти виконують твір?
Чому цю музику ми називаємо шедевром? Обгрунтуйте свою думку.
Хто такий А. Вівальді?
Поміркуйте, чи співзвучні живописний твір І. Левітана «Ліс узимку» та музичний твір А. Вівальді.

Слайд 9

Живописний твір І. Левітана «Ліс узимку».

Відповіді учнів.

Фізкультхвилинка. Вправа для розвитку м’язів дихального апарату «Улюблені мамині парфуми» (вдихаємо і видихаємо)

Вокально-хорова робота.

1). Розспів.

2). Виконання пісні В. Островського «Зимова пісенька»

Прослухайте мелодію пісні ще раз та уявіть себе хореографами. Придумайте танцювальні рухи і виконайте під музику пластичну імпровізацію.

3). Ритмічні вправи.

     V. Рефлексія уроку.

    - Діти, складіть тестові завдання із вивченої теми.

    - Пригадайте, яку музику називають вокальною, а яку інструментальною?

    - У чому полягає різниця між різновидами професійної музики?

    - Чому Робертіно Лоретті називали «золотим голосом»?

    - Хто такий А. Вівальді?

    - З якими видами мистецтва познайомились на уроці?

    Презентація тестових завдань учнів.

VI. Оцінювання.

VII. Домашнє завдання: виберіть із літературного тексту пісні «Зимова пісенька» В. Островського чотири рядки, які вам найбільше сподобались, і намалюйте до них малюнки. Наприклад: «Білим пухом вкрилось поле, посріблилася земля. На вікні мороз узори розмальовує щодня». Передайте зимовий настрій у своїй творчій роботі.

 

Управління освіти і науки України

Загальноосвітня школа І - III ступенів №4

Кіровоградської міської ради

Кіровоградської області

 

 

              

 

Розробка уроку

на тему:

«Різновиди професійної музики»

з музичного мистецтва

для 5 класу

 

 

                       Вчитель:

Білобабченко Н. О.                              

 

 

 

м. Кіровоград, 2014 р.

   Тема: Різновиди професійної музики.

    Пісня «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретіті та Лучано Паваротті – слухання. А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року» - слухання. В. Островський «Зимова пісенька» - виконання. І. Левітан «Ліс узимку» - споглядання.

    Мета: сформувати в учнів цілісні уявлення про різновиди професійної музики, розвивати творчу уяву, фантазію, вокально-хорові навички, виховувати любов до мистецтва, різновидів професійної музики, естетичний смак учнів.

    Завдання: навчальні: ознайомити учнів із поняттям «концерт», «вокальна музика», «дисконт», «професійна музика», «інструментальна».

Закріпити елементарні знання про творчість відомих співаків Р. Лоретті та Лучано Поворотті, композитора Антоніо Лучіо Вівальді;
Прослухати у виконанні Р. Лоретті та Лучано Поворотті «O sole mio»;
Проаналізувати за планом концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року» А. Вівальді;
Порівняти живописний твір І. Левітана «Ліс узимку» та музичний твір А. Вівальді;
Розвивальні, розвинути в учнів навички чистого інтонування мелодії в унісон, відчуття ритму, тембровий слух під час виконання пісні «Зимова пісенька» В. Островського;
Активізувати творчий потенціал учнів;
Виховні, залучати учнів до надбань професійної музики;
Виховувати в учнів музично-естетичний смак, слухацьку увагу тощо;
Підтримувати в учнів інтерес та позитивне ставлення до музики.

Технічне оснащення:

проекційний екран
ноутбук
проектор
стереосистема.

DVD – диск з відео, портрет композитора А. Вівальді, італійських співаків Поворотті та Лоретті, підручник Л. І. Кондратової «Музичне мистецтво», 5 клас.

Музичний інструмент – фортепіано, музичний репертуар – А. Вівальді. Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року».

Пісня «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті.

Фрагменти інструментальної музики: сольної, ансамблевої, оркестрової, пісня «Зимова пісенька» В. Островського.

   Тип уроку: комбінований

Хід уроку

Організаційний момент. Музичне вітання: «Добрий день Вам, добрий день..»
Актуалізація опорних знань.

Діти, пісні, що створюють композитори, належать до якої музики?
Які твори на основі українських народних пісень написав М. Глінка?
Яку, на вашу думку, музику називають професійною?

Оголошення теми та мети уроку. (слайд 1)

Слово вчителя

Діти, сьогодні у нас цікавий і незабутній урок. Ми рушаємо у мандрівку Країною професійного музичного мистецтва – Італію. Ця країна відомих на весь світ оперних співаків, композиторів: А. Вівальді, Р. Лоретті, Лучано Паваротті.

Відео про країну Італію (слайд 2). В країні Італії нас зустрічають кореспонденти –музикознавці.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Виступи учнів-кореспондентів із підготовленим домашнім завданням.

I учень-кореспондент

    Привіт! Шістдесят років тому в Італії жив хлопчик. Його звали Робертіно Лоретті. Хлопчика обожнював увесь світ! Як це сталося?

    Талановитий шестирічний Робертіно співав у церковному хорі. Тембр його голосу був настільки унікальним, що незабаром його назвали «золотим». Коли Робертіно виповнилося вісім років, він уже співав нарівні з дорослими у Римському оперному театрі.

    Якось хлопчика почув датський імпресаріо і вирішив зробити  з нього  справжню зірку. Життя юного Лоретті закрутилося,  мов у калейдоскопі: численні гастролі, платівки мільйонними тиражами. Свою пісенну кар’єру хлопець розпочав у 13 років і побував у США, Канаді, Росії, Японії, Австралії. Платівка з піснею «O sole mio» принесла йому славу «Золотого голосу» у цілому світі.

Виступ II учня-кореспондента

   Інший видатний оперний співак XX, італієць Лучано Поворотті – був володарем блискучої вокальної техніки. Вражають його чистий проникливий голос, широта діапазону, плавність переходу від одного регістру до іншого.

    У репертуарі знаменитого тенора налічувалася велика кількість оперних партій. Він виступав на найкращих оперних сценах світу. Проте з часом театральна сцена поступилася концертній естраді, яка також стала «тісною» для Майстра. Його виступи на стадіонах (соло і разом з колегами, друзями, збирали багатотисячні аудиторії.

   Однією  з таких подій в оперному житті став виступ трьох знаменитих тенорів сучасності – Пласідо Домінго, Хосе Коррераса, Лучано Поворотті.

Слово вчителя

Діти, як називається музика, призначена для виконання голосом, солістом, ансамблем із кількох співаків

 Вокальна музика (слайд 3).

     Дискант – високий дитячий голос переважно у хлопчиків зі специфічним звучанням.

   IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

Сприймання музики та інтерпретація прослуханих творів.

Прослухайте «O sole mio» у виконанні Робертіно Лоретті та Лучано Паваротті. (слайд 4). В перекладі «O sole mio» означає «О мое сонце»:

Какая  прекрасная вещь день и сонце!..Это спокойный воздух после бури…Свежий ветерок кажется теперь уже праздником…

Какая  прекрасная вещь день и сонце!..

Но это другое солнце

То более красивое,

Мое солнце, оно отражается в тебе..

оно отражается в тебе!

 

 

Слово вчителя

- Діти, проаналізуйте пісню «O sole mio» за таким планом:

1. Визначте характер пісні. Що в ній є особливим?

2. Як звучить пісня у виконанні відомих італійських співаків Робертіно лоретті та Лучано Паваротті? В чому полягає різниця?

3. Охарактеризуйте «золотий голос» італійського хлопчика, підібравши відповідні слова.

4. Чому, на вашу думку, ця пісня стала надзвичайно популярною?

Робота в групах:

Чотири групи працюють над своїм запитанням. Виступи спікерів груп.

Слово вчителя

Діти, з яким різновидом професійної музики познайомились на уроці? Вокальною.
А як називається музика, призначена для виконання на музичних інструментах? Інструментальною.

Вона буває сольною (грає один інструмент), ансамблевою (звучить декілька інструментів) та оркестровою (виконує оркестр).

Слайд 5

Професійна музика

Інструментальна:

соло, дует, тріо;
ансамбль;
оркестр.

Вокальна:

соло, дует, тріо;
ансамбль;
хор.

Слово вчителя

Слайд 6

Антоніо Лучіо Вівальді – італійський композитор, скрипаль-віртуоз, педагог, священник. Автор численних опер, кантат, ораторій, творець жанру сольного інструментального оркестру.

Слайд 7

Концерт – великий віртуозний за характером музичний твір, написаний для одного інструмента в супроводі оркестру або ансамблю.

Кожен концерт  А. Вівальді із циклу «Чотири пори року» складається з трьох частин відповідно до кількості місяців. Окрім того, всі концерти композитор супроводжує сонетами. Існує думка, що автором віршів є він сам.

Діти, яка зараз пора року?
Погляньте за вікно і опишіть зимову природу.

Прослухаємо А. Вівальді.  Концерт «Зима» з циклу «Чотири пори року». Проаналізуйте цей твір за таким планом:

Слайд 8

Які музичні інструменти виконують твір?
Чому цю музику ми називаємо шедевром? Обгрунтуйте свою думку.
Хто такий А. Вівальді?
Поміркуйте, чи співзвучні живописний твір І. Левітана «Ліс узимку» та музичний твір А. Вівальді.

Слайд 9

Живописний твір І. Левітана «Ліс узимку».

Відповіді учнів.

Фізкультхвилинка. Вправа для розвитку м’язів дихального апарату «Улюблені мамині парфуми» (вдихаємо і видихаємо)

Вокально-хорова робота.

1). Розспів.

2). Виконання пісні В. Островського «Зимова пісенька»

Прослухайте мелодію пісні ще раз та уявіть себе хореографами. Придумайте танцювальні рухи і виконайте під музику пластичну імпровізацію.

3). Ритмічні вправи.

     V. Рефлексія уроку.

    - Діти, складіть тестові завдання із вивченої теми.

    - Пригадайте, яку музику називають вокальною, а яку інструментальною?

    - У чому полягає різниця між різновидами професійної музики?

    - Чому Робертіно Лоретті називали «золотим голосом»?

    - Хто такий А. Вівальді?

    - З якими видами мистецтва познайомились на уроці?

    Презентація тестових завдань учнів.

VI. Оцінювання.

VII. Домашнє завдання: виберіть із літературного тексту пісні «Зимова пісенька» В. Островського чотири рядки, які вам найбільше сподобались, і намалюйте до них малюнки. Наприклад: «Білим пухом вкрилось поле, посріблилася земля. На вікні мороз узори розмальовує щодня». Передайте зимовий настрій у своїй творчій роботі.

 

 

 

  

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: kalasel (05.03.2015)
Переглядів: 2731 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Категорії розділу
Мої статті [9]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 2
Друзі сайту
  • Create a free website
  • \n
  • uCoz Community
  • \n
  • uCoz Manual
  • \n
  • Video Tutorials
  • \n
  • Official Template Store
  • \n
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz