Головна » Статті » Мої статті |
Впровадження нової навчальної програми «Музичне мистецтво» для учнів 5-х класів Наталія Білобабченко, учитель-методист загальноосвітньої школи I – III ступенів №4 (м. Кіровоград)
Програма передбачає творче ставлення вчителя до змісту і технологій навчання, поурочного розподілу навчального художнього матеріалу. Він має можливість обирати мистецькі твори для сприймання та співу, а також розробляти художньо-практичні й ігрові завдання для учнів, враховуючи програмні вимоги, мету уроку, дбаючи про цілісну драматургію уроку. У сучасній школі суверенної України навчально-виховний процес спрямований на всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей, формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачених на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими кадрами. Освіта в Україні ґрунтується на засадах гуманізму, демократії, національної самосвідомості, взаємоповаги між націями і народами. Сьогодні неабиякого значення набуває проблема підвищення статусу дисциплін естетичного циклу, зокрема в системі загальної середньої освіти. У Державній національній програмі «Освіта» (Україна XXI ст..) визначено стратегію розвитку освіти в Україні на найближчі роки та перспективу на XXI ст., створення життєздатної системи безперервного навчання і виховання для досягнення високих освітніх рівнів забезпечення можливостей постійного духовного самовдосконалення особистості, формування інтелектуального та культурного потенціалу як найвищої цінності нації. 2013/2014 навчальний рік є особливим для учнів 5 класів. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти». 5-ті класи загальноосвітніх навчальних закладів почали навчатися за повними програмами для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Період адаптації до навчання у 5-му класі є одним із найважчих періодів шкільного життя. Це обумовлено сукупністю тих змін, що відбуваються в шкільному середовищі й внутрішньому світі дітей 10-11 річного віку. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних знань, дій, навичок. Відповідно до нової програми були створені підручники нового покоління для школи II ступеню. Працюємо за підручником «Музичне мистецтво», автор Л. Кондратова, видавництво «Навчальна книга-Богдан». Зміст підручника «Музичне мистецтво», автора Л. Кондратової побудовано за діалогічним принципом: подання навчального матеріалу через спілкування головних персонажів підручника (хлопчика Богдана – жителя України, який розкриває історію й сучасні тенденції української національної культури, та дівчинку Христину, котра мешкає в одній із країн Європита розповідає про історію й особливості зарубіжної світової культури). Саме «діалог культур» дає змогу особистості не тільки залучатися д загальнолюдських цінностей, але й самовизначитися у світі культури, почати її створювати, удосконалюючи, насамперед власний духовний світ. У зміст підручника введено завдання з розвитку дитячої творчості, пропозиція до виконання цікавих творчих проектів на кожному уроці (індивідуальних, парних, групових та колективних), завдяки яким учні матимуть змогу набути дослідницьких умінь, навичок і самостійно працювати над обраною темою (що збігається з темою уроку) за поданим алгоритмом Під час сприймання та інтерпретації музики допомагаємо учням усвідомити такі основоположні поняття музичного мистецтва, , як елементи мови музики і музичні засоби виразності у 5 класі (мелодія, ритм, лад, темп, тембр, динаміка, регістр). Навчальну діяльність учнів проводимо у різних формах. Зараз освіта потребує все більше новітніх технологій, нетрадиційних підходів до процесів формування особистості. Особливу увагу приділяємо роботі з обдарованими дітьми, сприяємо розвитку їхніх талантів та здібностей. Діти – майбутнє України, і тому, якими вони виростуть, що закладемо ми, дорослі, в їхні душі, залежить і доля нашої держави. Основними і обов’язковими видами діяльності на уроках має бути сприймання і аналіз-інтерпретація творів мистецтва та мистецька діяльність учнів (вокально-хорова, художньо-практична, творча). | |
Переглядів: 444 | |
Всього коментарів: 0 | |